Best Practices – Feedbackcultuur installeren Telenet

De Uitdaging

Om hun performantie tot op elke ‘rang’ (hun jargon) te verbeteren, had NMBS beslist om functioneringsgesprekken tot op elk niveau in te voeren. De ietwat archaïsche structuur van NMBS maakt echter dat er weinig vertrouwen is om open en transparant te zijn naar elkaar. The Tipping Point werd gevraagd om hen te ondersteunen zodat deze gesprekken met voldoende vertrouwen (mindset) en voldoende competentie (gesprekstechnieken) tot een goed einde zouden gebracht worden.

6 tot 12 deelnemers
Hele dag of halve dag
Optioneel simulaties met acteur

Download opleidingsfiche

Deze klanten deden al een beroep op ons

 
 

De Oplossing

Op basis van bovenstaande vraag heeft The Tipping Point samen met de dienst HR van NMBS verschillende leerpaden uitgetekend:

Inspiratiesessies ‘waarom feedback en aanval is op ons emotionele brein’:
korte, krachtige keynote waar zowel de leidinggevenden als de medewerkers aanwezig waren. De keynote was een co-creatie met HR NMBS. Inhoudelijk werd de keynote gedragen door The Tipping Point en op het gepaste moment intervenieerde HR met de vertaling naar hun performance management cyclus.

Opleiding feedback: mindset & gedrag – voor de leidinggevenden: 1,5 dag opleiding (A dag basis + 2 maanden later een halve dag follow-up). Dag 1 was een opleiding met acteur, dag 2 een halve dag intervisie-workshop waarop werd ingegaan op de tussentijdse opdrachten.

Workshop feedback: mindset & gedrag – voor de medewerkers: heel vaak wordt in zulke trajecten enkel aandacht gegeven aan de leidinggevenden en worden zij opgeleid in het voeren van deze gesprekken. Onze ervaring leert dat er naast ‘leiderschap’ ook zoiets bestaat als ‘volgerschap’ en dat het cruciaal is dat er ook voor de medewerkers voldoende ondersteuning wordt geboden. In dit traject werd elke medewerker een workshop van een halve dag aangeboden waar ze met hun vragen terecht konden.

Testimonials

  • The Tipping Point succeeded in translation the topic of ‘Resilience’ into an inspiring learning-journey. The brain based learning approach is a perfect match for our company and the cooperation with the Tipping Point-team is always professional, flexible and highly energizing!
    Elke DeprostTalent&Training Coordinator DEME nv
  • Alleen de beste opleidingen helpen onze medewerkers echt vooruit. Daarom werkt ons team van De Academie zo graag samen met The Tipping Point. 
    Zij leggen de lat telkens opnieuw hoog. Wetenschappelijk onderbouwd, sterk inhoudelijk, goed gestructureerd. Én met de focus op de praktijk, zodat de kennis meteen kan worden toegepast.
    De trainingen worden altijd verzorgd door sympathieke en enthousiaste knappe koppen. Zodat onze cursisten altijd meteen mee zijn. Het is ook fijn dat de samenwerking zo flexibel verloopt. 
    We hebben de opleidingen al meermaals geëvalueerd en aangepast. De coronaperiode bewees nogmaals hoe uitzonderlijk hun aanpassingsvermogen is. Het finale feedbacktraject dat we nu hebben, volledig online trouwens, is er één waar we echt heel trots op zijn.
    Ook onze cursisten zijn heel enthousiast. We ontvangen alleen maar positieve reacties! Over de goede opbouw, de focus op interactie, de bruikbaarheid in hun dagdagelijkse job. 
    Ze houden ook van het vlotte tempo, de heldere uitleg en het immer sympathieke vleugje humor dat elke opleiding nóg aangenamer maakt.
    Inge, Nathalie, Lene van het Academie-teamMediahuis België
  • De virtual journey 'giving & receiving feedback' was een succes in onze Pauwels Academy. Niet alleen pakt The Tipping Point het lesmateriaal, de slides en het proces zeer professioneel aan. Ook de webinar zelf werd met topsprekers én heel veel enthousiasme begeleid. Wij zijn alleszins benieuwd naar meer!
    Céline Van PuymbrouckPauwels Consulting
  • In de transformatie naar een cultuur van continue feedback, schakelden we The Tipping Point in als trainingspartner. Ik ben sterk onder de indruk van de snelheid waarmee zij een op-maat-leertraject wisten op te bouwen. Hun sterke expertise in het domein van feedback werd al snel duidelijk. Covid-19 bracht een extra challenge met zich mee die door hen werd omarmd als een opportuniteit om de digitale tour op te gaan. The Tipping Point is een niet gewoon een leverancier van trainingen. Je kan met hen een hecht partnership bouwen dat gestoeld is op een open, to-the-point communicatie enerzijds, waarin feedback ter harte wordt genomen en in actie omgezet. En anderzijds op een enorme portie flexibiliteit om te beantwoorden aan de veranderende noden en wensen.

    Annelore De PotterTalent Officer & Verschilmaker, TELENET
  • Bij AG werken we sinds begin 2020 samen met The Tipping Point. Waarom? Om onze medewerkers kwalitatief sterke sessies aan te bieden waar ze effectief geïnspireerd buiten lopen en weten wat ze nu anders kunnen doen in hun privé –of werkleven. De mensen achter The Tipping Point denken actief met ons mee en geven suggesties waar nodig. Hun omschakeling van klassikaal naar virtuele learning journeys heeft voor onze medewerkers het verschil gemaakt in tijden van Corona. Ze zijn gewoon goed in wat ze doen zo blijkt ook uit de vele reacties die we krijgen van onze medewerkers zoals: “The Tipping Point doet het altijd goed!” of “Iedereen zou deze sessie moeten volgen!”. Elke sessie is wetenschappelijk gestaafd, hun trainers zijn inhoudelijk en pedagogisch top en de opvolging is een enorme meerwaarde.
    Liesa MolenaersLearning advisor bij AG Insurance
  • The Tipping Point heeft een andere kijk op leren en gaat net dat stapje verder om een sterke, kwalitatieve opleiding neer te zetten - met veel aandacht voor een zo optimaal mogelijke transfer naar de praktijk. We hebben hen leren als een innovatieve partner die actief meedenkt en een verfrissende aanpak biedt. Een geslaagde formule, zoals vooral ook uit de reacties van onze medewerkers blijkt: 'De opleiding werd zeer duidelijk en leuk aangebracht en zullen we goed in de praktijk kunnen gebruiken' 'De trainers waren uitstekend' 'Hopelijk krijgt elke medewerker deze opleiding!' 'Sterk onderbouwde opleiding door sterke ervaring van de trainers' 

    Wij kijken alvast uit naar de verdere samenwerking!

    JANA HINDRYCKX Learning specialist retail, DELHAIZE
Let’s talk

Vragen over ons aanbod?

    Wanneer je dit formulier gebruikt, ga je akkoord met de opslag en verwerking van jouw gegevens door deze website.