Een cultuur van constructieve feedback installeren, is iets wat hoog op het prioriteitenlijstje staat van veel organisaties. Zeker in tijden waar voornamelijk virtueel wordt gewerkt, is het essentieel om alle communicatielijnen open te houden. In co-creatie met Telenet heeft The Tipping Point een hele reeks leer- en veranderinitiatieven gelanceerd die samen met hun H.R. voor de nodige boost en effecten heeft gezorgd. Van virtual learning journeys rond psychologische veiligheid en feedback vragen tot train-the-trainers, verdiepingsessies, learning labs & toolboxen voor de interne trainers. Een heel arsenaal aan digitale tools die ongetwijfeld voor de nodige inspiratie kunnen zorgen.
Een cultuur van constructieve feedback installeren, is iets wat hoog op het prioriteitenlijstje staat van veel organisaties. Zeker in tijden waar voornamelijk virtueel wordt gewerkt, is het essentieel om alle communicatielijnen open te houden. In co-creatie met Telenet heeft The Tipping Point een hele reeks leer- en veranderinitiatieven gelanceerd die samen met hun H.R. voor de nodige boost en effecten heeft gezorgd. Van virtual learning journeys rond psychologische veiligheid en feedback vragen tot train-the-trainers, verdiepingsessies, learning labs & toolboxen voor de interne trainers. Een heel arsenaal aan digitale tools die ongetwijfeld voor de nodige inspiratie kunnen zorgen.
Een feedback cultuur installeren betekent meer dan alleen de gesprekstechnieken aanleren. Het gaat over het creëren van een veilige omgeving waar mensen zich op hun gemak voelen bij het geven van feedback, waar feedback niet wordt gezien als een aanval maar als een kans om te leren en te groeien. Waar we onze eigen triggers kennen en rekening houden met de voorkeuren van anderen. De uitdaging ligt er dus in om een groeimindset tegenover feedback te installeren, mensen inzicht te geven in hun onderliggende interne processen, en handvaten aan te reiken om feedback op een correcte manier te geven.
Ons brein leert door herhaling. Wanneer we nieuwe dingen regelmatig herhalen, leggen we nieuwe paden aan in ons brein. Daarom hebben we voor een traject gekozen dat bestaat uit verschillende bouwstenen:
Met de verschillende bouwstenen die telkens dezelfde klemtonen legden vanuit een andere invalshoek, hebben we een gemeenschappelijke taal gecreëerd binnen Telenet. Dezelfde woorden en begrippen gebruiken, verlaagt de drempel om elkaar aan te spreken en feedback te bekijken als een kans om te groeien.
Geïnteresseerd in hoe wij zulke trajecten opbouwen? Let’s talk!
The Tipping Point is voor ons een ‘preferred’ partner in Learning & Development omdat zij een zeer integrale aanpak voorzien met een duidelijke unieke ‘value proposition’, zijnde het breinleren. De grondige aanpak en begeleiding in het bepalen van leerdoelstellingen, steeds op maat oplossingen met focus op transfer, alles gebaseerd op hoe ons brein leert, gegeven door uitstekende trainers.
Kortom een zeer innovatieve aanpak die heel erg gesmaakt wordt bij onze medewerkers en managers. Daarnaast hebben zij de juiste mix van competenties in huis om in hun oplossingen verder te gaan dan de klassieke ‘classroom’ training. Hun kennis en ervaring in het digitale leren heeft ervoor gezorgd dat digitaal leren 2.0 zijn ingang gevonden heeft binnen Telenet.
Een feedback cultuur installeren betekent meer dan alleen de gesprekstechnieken aanleren. Het gaat over het creëren van een veilige omgeving waar mensen zich op hun gemak voelen bij het geven van feedback, waar feedback niet wordt gezien als een aanval maar als een kans om te leren en te groeien. Waar we onze eigen triggers kennen en rekening houden met de voorkeuren van anderen. De uitdaging ligt er dus in om een groeimindset tegenover feedback te installeren, mensen inzicht te geven in hun onderliggende interne processen, en handvaten aan te reiken om feedback op een correcte manier te geven.
Ons brein leert door herhaling. Wanneer we nieuwe dingen regelmatig herhalen, leggen we nieuwe paden aan in ons brein. Daarom hebben we voor een traject gekozen dat bestaat uit verschillende bouwstenen:
Met de verschillende bouwstenen die telkens dezelfde klemtonen legden vanuit een andere invalshoek, hebben we een gemeenschappelijke taal gecreëerd binnen Telenet. Dezelfde woorden en begrippen gebruiken, verlaagt de drempel om elkaar aan te spreken en feedback te bekijken als een kans om te groeien.
Geïnteresseerd in hoe wij zulke trajecten opbouwen? Let’s talk!
The Tipping Point is voor ons een ‘preferred’ partner in Learning & Development omdat zij een zeer integrale aanpak voorzien met een duidelijke unieke ‘value proposition’, zijnde het breinleren. De grondige aanpak en begeleiding in het bepalen van leerdoelstellingen, steeds op maat oplossingen met focus op transfer, alles gebaseerd op hoe ons brein leert, gegeven door uitstekende trainers.
Kortom een zeer innovatieve aanpak die heel erg gesmaakt wordt bij onze medewerkers en managers. Daarnaast hebben zij de juiste mix van competenties in huis om in hun oplossingen verder te gaan dan de klassieke ‘classroom’ training. Hun kennis en ervaring in het digitale leren heeft ervoor gezorgd dat digitaal leren 2.0 zijn ingang gevonden heeft binnen Telenet.
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Een sterke gesprekscultuur bouw je niet met één aanpak. Om dialoog effectief te laten werken binnen organisaties, bieden wij diverse formats die aansluiten bij verschillende behoeften en situaties. Deze instrumenten helpen om vaardigheden te versterken, verandering te stimuleren en leerdoelstellingen te realiseren. Ontdek hoe onze formats bijdragen aan impact en duurzame resultaten.
Om een cultuur van dialoog te bouwen, is het ontwikkelen van sterke communicatievaardigheden essentieel. Dit vormt de basis waarop organisaties gesprekken effectief laten werken. Om organisaties hierin te ondersteunen, zetten wij bewust in op drie krachtige hefbomen om een gesprekscultuur te laten bloeien: Psychologische Veiligheid, Leiderschap en Feedbackcultuur. Elk van deze topics draagt bij aan een cultuur waarin gesprekken leiden tot groei, innovatie en duurzame resultaten.
Een cultuur waarin feedback geven, vragen en ontvangen dagelijkse praktijk is en gericht op voortdurende groei en ontwikkeling.
Inspirerende leiders die vertrouwen en verbinding creëren, vormen de sleutel tot het bouwen van een cultuur waarin dialoog centraal staat.
Een veilige omgeving waarin mensen durven spreken en ideeën delen, stimuleert innovatie en versterkt welzijn en samenwerking.
Sterke communicatievaardigheden vormen de basis voor constructieve gesprekken die vertrouwen, samenwerking en resultaatgerichte actie mogelijk maken.
Blijf op de hoogte van nieuwe en inspirerende opleidingen.
Erkend dienstverlener
KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775