Denk jij soms dat mensen niet (meer) kunnen veranderen? Vind jij het moeilijk om je medewerkers of collega’s te motiveren tot (gedrags)verandering? Sukkel je af en toe met de verschillende petten die je op hebt en weet je niet goed wat er verwacht wordt in de rol van coach naar je medewerkers of collega’s toe?
“Coaching is unlocking a person’s potential to maximize their growth. ”
John Whitmore
In deze interactieve training ‘Coachende vaardigheden’ kijken we naar welke elementen een rol spelen in de betrokkenheid en ‘coachbaarheid’ van je medewerkers of collega’s. We gaan op zoek naar wat de rol van coach precies inhoudt, welke elementen ervoor zorgen dat coaching wordt aanvaard door de ander en welke basisvaardigheden je nodig hebt om een coachende rol te kunnen opnemen. Op een laagdrempelige manier zetten we die zaken in de praktijk en leer je een aantal handige tips & tricks om meteen te kunnen inzetten als coach!
Tijdens deze interactieve training verdiepen we ons in het begrip ‘coachen’, wat het wel en niet is en de manieren waarop je dit in de praktijk kan zetten.
1. Wat is coachen nu eigenlijk?
Waarom zijn ‘coachende vaardigheden’ zo cruciaal? En wat is het verschil tussen coachen, adviseren en feedback?
2. Jouw rol als coach.
Wat houdt die rol nu precies in en wat zeker niet? En waar ligt de grens tussen coachen en therapie? Welke randvoorwaarden zijn belangrijk om tot coaching te kunnen komen?
3. Coachen in de praktijk.
Je leert wat de basisvaardigheden van coaching zijn en oefent hier grondig op.
4. Vrijblijvende babbel?
Wat is het belang van een structuur in een coachingsgesprek? Haal meer impact uit je coaching: GROW-model.
5. Let’s do this!
Oefenen! Oefenen! Oefenen! Met jouw cases, in groep en met een simulatieacteur.
Na deze training:
Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:
Een sterke gesprekscultuur bouw je niet met één aanpak. Om dialoog effectief te laten werken binnen organisaties, bieden wij diverse formats die aansluiten bij verschillende behoeften en situaties. Deze instrumenten helpen om vaardigheden te versterken, verandering te stimuleren en leerdoelstellingen te realiseren. Ontdek hoe onze formats bijdragen aan impact en duurzame resultaten.
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Blijf op de hoogte van nieuwe en inspirerende opleidingen.
Erkend dienstverlener
KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775