We communiceren voortdurend op het werk. Maar heeft jouw communicatie impact? Hebben jouw woorden het gewenste effect op je gesprekspartners? Blijft jouw boodschap hangen? In professionele omgevingen die steeds minder hiërarchisch worden, wint impactvol communiceren aan belang als een manier om duurzaam te sturen en te overtuigen. Maar dan moet je eerst weten hoe communicatie werkt, wat jouw eigen communicatiestijl is en die van anderen.
“Alleen als je je eigen voorkeurstijl kent, die van anderen herkent en je jezelf aanpast, kan je écht met impact communiceren.”
In de interactieve training ‘Communiceren met impact’ vertrekken we van jouw cases. Zo vertaal je wetenschappelijke inzichten en nieuwe vaardigheden naar je eigen, professionele omgeving.
Na deze training weet je wanneer communicatie impact heeft. Je kan overtuigen en aanpassen en zorgt er zo voor dat je boodschap geaccepteerd wordt. Tenslotte leer je de juiste technieken toepassen om de kracht van je boodschap te vergroten.
Je leert in groep en met een simulatieacteur. Je werkt aan een persoonlijk actieplan en krijgt van ons een nuttige visual die je ook na de training kan gebruiken.
Tijdens deze training leer je aan welke (brein)wetten communicatie beantwoordt, wat jouw natuurlijke communicatiestijl is, hoe je de stijl van anderen detecteert en hoe je je daarop kunt afstemmen om zo tot een maximale impact te komen.
1. Wanneer heeft communicatie impact?
Simpel gezegd: Impact = kwaliteit x acceptatie!
We maken dit duidelijk met concrete praktijkvoorbeelden.
2. Wat maakt dat jouw boodschap geaccepteerd wordt?
Je kent de 6 principes van overtuigen volgens Cialdini en kan ze ook toepassen. Je weet hoe je communiceert in welke context en je kan jezelf aanpassen aan de communicatiestijl van anderen.
3. Hoe verhoog je de kracht van jouw boodschap?
Klaar om krachtig te communiceren? Communiceer je proactief of reactief? Stel altijd eerst je doel scherp, wees klaar om te luisteren en hecht belang aan je lichaamstaal.
4. Let’s do this!
Oefening baart kunst, het is een huizenhoog cliché maar daarom niet minder waar. Je gaat aan de slag met jouw cases.
Na deze training
Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:
Medewerkers
Leidinggevenden
Een sterke gesprekscultuur bouw je niet met één aanpak. Om dialoog effectief te laten werken binnen organisaties, bieden wij diverse formats die aansluiten bij verschillende behoeften en situaties. Deze instrumenten helpen om vaardigheden te versterken, verandering te stimuleren en leerdoelstellingen te realiseren. Ontdek hoe onze formats bijdragen aan impact en duurzame resultaten.
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Blijf op de hoogte van nieuwe en inspirerende opleidingen.
Erkend dienstverlener
KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775