Het geven en ontvangen van feedback is dé basis voor elke samenwerking en de essentie van een gezonde organisatiecultuur waarin mensen kunnen groeien.
Toch ontbreekt feedback op de meeste werkplekken. Of we pakken het verkeerd aan: te weinig, te laat, niet onderbouwd genoeg.
Dat is niet zonder risico’s. In de complexe werkomgevingen van vandaag is feedback een onmisbare vaardigheid.
“Hoe zorg je ervoor dat je het maximale uit feedback haalt? Waar zitten dan de belangrijkste hefbomen? En hoe breng jij jezelf en je medewerkers ermee naar een hoger
niveau?”
In de interactieve training ‘Feedback geven en ontvangen’ vertrekken we van jouw cases. Zo vertaal je wetenschappelijke inzichten en nieuwe vaardigheden naar je eigen, professionele omgeving.
Na deze training begrijp je hoe feedback werkt, wat het met jou doet en hoe je het maximaal kan inzetten als instrument voor groei.
Je leert over de rationele en emotionele aspecten ervan en krijgt inzicht in je eigen triggers en hoe je die kan omzeilen wanneer je feedback ontvangt.
Uiteraard leer je ook de juiste technieken om feedback te geven, ook in moeilijke situaties.
Dat doe je in groep en met een simulatieacteur. Je werkt aan een persoonlijk actieplan en krijgt van ons een nuttige visual en job aids die je ook na de training kan gebruiken.
Tijdens deze training zullen we onderzoeken hoe je zowel bij het geven als ontvangen van feedback maximaal kunt inzetten op groei en ontwikkeling. Dit vraagt om inzicht in jezelf, het proces en de ander.
1. Feedback om te groeien
Feedback bevindt zich op het snijpunt van onze wil om te leren en ons verlangen naar acceptatie. Dankzij inzicht in dit proces en in jouw eigen (feedback-) handleiding zet je de eerste stappen in het vinden van de juiste balans.
2. Ontvang feedback als een pro
Kunnen luisteren naar wat iemand anders ons vertelt en bereid zijn om op een andere manier naar onszelf te kijken, vereist inzicht in je emotionele triggers. Dankzij inzicht in jouw triggers, in die van je gesprekspartner én hoe je daarmee kunt omgaan, kan je verklaren waarom jij of jouw gesprekspartner op een bepaalde manier reageren en kun je daarop inspelen.
3. De regels van de kunst
Je leert technieken voor het geven van goede feedback, ook wanneer het moeilijk wordt. De BUSC-, spiegel- en duikplanktechniek hebben geen geheimen meer voor jou en kan je die ook vertalen naar verschillende situaties en cases.
4. Let’s do this!
Oefenen! Oefenen! Oefenen! Met jouw cases, in groep en met een simulatieacteur.
Na deze training
Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:
Medewerkers
Leidinggevenden
Een sterke gesprekscultuur bouw je niet met één aanpak. Om dialoog effectief te laten werken binnen organisaties, bieden wij diverse formats die aansluiten bij verschillende behoeften en situaties. Deze instrumenten helpen om vaardigheden te versterken, verandering te stimuleren en leerdoelstellingen te realiseren. Ontdek hoe onze formats bijdragen aan impact en duurzame resultaten.
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Blijf op de hoogte van nieuwe en inspirerende opleidingen.
Erkend dienstverlener
KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775