We uiten onze emoties sneller en makkelijker dan vroeger. We zijn mondiger en dat is goed! Maar wat als mondigheid, agressie wordt? En wat als onze directe communicatie voor ongenoegen zorgt of tot conflict leidt?
In een professionele omgeving is omgaan met weerstand en agressie een cruciale vaardigheid. De juiste vaardigheden om uitbarstingen te vermijden of er correct mee om te gaan, bewijzen elke dag en op elke werkvloer hun nut.
“Waar liggen jouw triggers en grenzen? Waar liggen die van anderen? Welke verschillende soorten agressie zijn er? En hoe kan jij er juist op reageren?”
In de interactieve training ‘Omgaan met weerstand en agressie’ staan jouw cases centraal. Zo vertaal je wetenschappelijke kennis en nieuwe vaardigheden naar je eigen werkomgeving.
Je begint de opleiding bij jezelf. Waar word jij kwaad van? Waar liggen jouw grenzen en triggers? Na deze opleiding kan je weerstand vaststellen en ombuigen. Je herkent ook het verschil tussen frustratie- en instrumentele agressie. Bovendien heb je de juiste technieken onder de knie om er correct op te reageren.
Je leert in groep en met een simulatieacteur. Je werkt aan een persoonlijk actieplan en krijgt van ons een nuttige visual die je ook na de training kan gebruiken.
Tijdens deze training leer je weerstand herkennen en erop anticiperen. Je wordt vertrouwd gemaakt met technieken om weerstand en agressie te neutraliseren of om te buigen en leert ook om duidelijke grenzen te stellen.
1. Ik en agressie
Correct omgaan met weerstand en agressie begint bij jezelf. Wees je bewust van je grenzen en triggers en reageer constructief.
2. Soorten agressie
De ene agressie is de andere niet. Frustratieagressie en instrumentele agressie zijn verschillend en vereisen een andere reactie. Daarvoor moet je ze eerst herkennen en begrijpen.
3. Reageren op agressie
Je weet met welke agressie je te maken hebt? Dan is het aan jou om correct te reageren. Meeveren of eerder normeren?
4. Let’s do this!
Een kunst krijg je pas onder de knie als je genoeg oefent. Dat doe je met concrete cases, in groep en met een simulatieacteur.
Na deze training:
Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:
Medewerkers
Leidinggevenden
Een sterke gesprekscultuur bouw je niet met één aanpak. Om dialoog effectief te laten werken binnen organisaties, bieden wij diverse formats die aansluiten bij verschillende behoeften en situaties. Deze instrumenten helpen om vaardigheden te versterken, verandering te stimuleren en leerdoelstellingen te realiseren. Ontdek hoe onze formats bijdragen aan impact en duurzame resultaten.
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Blijf op de hoogte van nieuwe en inspirerende opleidingen.
Erkend dienstverlener
KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775