Nieuwe medewerkers aantrekken en je huidige mensen houden: het is één van de grote uitdagingen voor organisaties vandaag. Een cruciale factor voor succes is het bieden van groei- en ontwikkelingskansen.
Vaak krijgen deze thema’s echter onvoldoende aandacht op de werkvloer. Nochtans heb je als leidinggevende de sleutel in handen voor de groei en ontwikkeling van je medewerkers en teams. Dat is geen eenvoudige verantwoordelijkheid, maar wél noodzakelijk voor het succes van je organisatie in snel veranderende omgevingen.
“Hoe kijk jij naar leren en leermogelijkheden? Welke impact heeft jouw kijk op de ontwikkeling van anderen? En hoe stimuleer je groei bij jouw medewerkers en teams?”
In de interactieve training ‘Groei- en ontwikkelgesprekken voeren’ vormen jouw cases onze basis. Je vertaalt wetenschappelijke kennis en nieuwe skills naar je persoonlijke werkcontext.
Na deze training weet je wat groei en ontwikkeling precies betekenen en waarom ze zo belangrijk zijn. Je begrijpt ook hoe jij er tegenover staat bij jezelf én bij anderen.
Je leert wat jouw rol is in groei en ontwikkeling en hoe je dit stimuleert bij individuen en teams. Tenslotte leer je ook de juiste technieken om groei- en ontwikkelgesprekken te voeren op jouw werkvloer, met jouw medewerkers.
Je doet dat in groep en met een simulatieacteur. Daarnaast werk je ook aan een persoonlijk actieplan en krijg je van ons nuttige visuals die je ook na de training kan gebruiken.
Je leert hoe je jouw medewerkers maximaal kan laten bijdragen aan de doelstellingen van jouw organisatie zonder betrokkenheid en voldoening te verliezen. Je kan motiveren en groeigesprekken voeren en weet wat jouw rol is in de ontwikkeling van je mensen.
Heb je een fixed of growth mindset? Jouw perspectief op leren bepaalt de groei en ontwikkeling van je medewerkers en teams in hedendaagse veranderende omgevingen.
Jouw bedrijf en medewerkers groeien als organisatiedoelstellingen en persoonlijke doelen maximaal op elkaar afgestemd zijn. Dat is jouw objectief: zorgen voor een maximale bijdrage aan bedrijfsdoelstellingen en optimale voldoening en betrokkenheid.
Motivatie is key om jouw medewerkers en teams te laten groeien. En daar heb je drie knoppen voor: autonomie (A), betrokkenheid (B) en competentie (C). Jij weet hoe je tijdens een groeigesprek aan die knoppen moet draaien.
Oefenen en actie! In groep, met jouw cases en met een acteur voer je groeigesprekken en ga je in 123, of ABC, naar meer motivatie.
Na deze training:
Deze training kan perfect ingezet worden als een plug and play training, maar kan even goed deel uitmaken van een Learning Journey. Hieronder enkele voorbeelden die je kan inzetten om het effect van de training te verhogen:
Een sterke gesprekscultuur bouw je niet met één aanpak. Om dialoog effectief te laten werken binnen organisaties, bieden wij diverse formats die aansluiten bij verschillende behoeften en situaties. Deze instrumenten helpen om vaardigheden te versterken, verandering te stimuleren en leerdoelstellingen te realiseren. Ontdek hoe onze formats bijdragen aan impact en duurzame resultaten.
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Blijf op de hoogte van nieuwe en inspirerende opleidingen.
Erkend dienstverlener
KMO-portefeuille
Reg.: DV.O229775