Naar een mindset van free flowing feedback
Feedback is de basis van alle samenwerking. Zowel in informele als formele (performance management) gesprekken is het de essentie en het wordt terecht ‘the breakfast of champions’ genoemd. Toch is er in de meeste organisaties weinig sprake van feedback. Te weinig, te aanvallend, te laat… zijn steeds terugkerende elementen. De steeds complexer wordende werkvormen (bv. zelfsturende teams of het transversaal werken (over verschillende afdelingen heen)) maken dat ‘feedback’ een onoverkomelijke skill for today & tomorrow wordt.
Tijdens deze interactieve opleiding zoomen we in op de redenen waarom ons brein het zo moeilijk heeft met feedback, waarom we ons vaak aangevallen voelen als we feedback ontvangen en hoe we dit kunnen vermijden. Elke deelnemer gebruikt zijn/haar eigen cases om de nieuwe inzichten en vaardigheden te vertalen naar de werkvloer.
Formats
Hele dag met acteur
Halve dag met acteur
Praktisch
6 tot 12 deelnemers
NL, FR of ENG
Wat neem je mee?
Na deze opleiding…
- weet je waarom feedback geven en ontvangen soms moeilijk is.
- weet je dat er zowel een rationeel als emotioneel aspect is aan feedback.
- weet je wat het effect is van feedback (zowel bij ontvangen als geven).
- ken je je eigen emotionele triggers en weet je deze triggers te omzeilen.
Business Outcome
Bedrijven en overheden waarin feedback vrij vloeit, hebben een dikke streep voor. Zij corrigeren snel fouten, grijpen kansen tot verbetering en kunnen makkelijker vooruitgaan en uitgroeien tot excellentie. Een geoliede feedbackcultuur zorgt ook voor minder (verdoken) conflicten, meer vertrouwen en een sterkere teamgeest. Een bedrijf waar feedback geven stroef verloopt of vermeden wordt, zal het altijd afleggen tegen een onderneming waar feedback stroomt als water. Dat geldt trouwens ook voor het individu: wie de kunst verstaat om feedback te geven en ontvangen staat vele malen sterker dan wie dat niet kan.
Programma
- Feedback als ‘ skill ’ for today and tomorrow
- Verschillende vormen van feedback
- Do’s & don’ts: Gesprekstechnieken: setting the scene
- Inoefenen van eigen cases: simulaties met professioneel acteur
- Gesprekstechnieken: advanced
- Van leerplek naar werkplek
Methodiek
Concrete cases uit de groep
Werken met simulatie acteur
Groepsoefeningen
Wetenschappelijke vertaalslag
Visuals voor elke deelnemer
Persoonlijk actieplan
Optioneel: digitale leerprikkels voor en na de opleiding
Voor Wie?
Voor zowel medewerkers als leidinggevenden die hun communicatievaardigheden op het vlak van feedback willen aanscherpen.
In the picture
Ons aanbod in het thema ‘Feedback’
Benieuwd naar onze andere topics?
> Feedback
> Veerkracht
> Samenwerken
> Leren
Onze events
The Tipping Point houdt de vinger aan de pols en onderzoekt voor u welke skills essentieel worden in de toekomst & hoe u die kunt implementeren in uw organisatie. Wij delen graag deze kennis met u via verschillende events.
Onze formats
Liever op maat?
Benieuwd naar hoe ons team van learning architects jouw leervraag vanuit verschillende expertises bekijkt?
> Contacteer ons