Over leren, ontwikkelen, veranderen en co-creatie

Sinds 2015 heeft The Tipping Point leer- en verandertrajecten opgezet met en bij verschillende organisaties en dit in verschillende sectoren. Hieronder vindt u de logo’s van een aantal van onze klanten in alfabetische volgorde en kan u ook filteren per sector. Onderaan vindt u een reeks testimonials, geschreven door onze contactpersonen. Indien u graag meer informatie wenst, kan u ons steeds bereiken op info@thetippingpoint.be 

  • All
  • Education
  • leiderschapstrajecten
  • Klanten
  • VLJ
  • Public & Non profit
  • Services & Media
  • Retail, FMCG, Fashion
  • IT, Telecom & Consultancy
  • Commodity
  • Healthcare & Pharma
  • Industry, Construction & Engineering
  • Leisure, tourisme, horeca
  • Transport & Logistics
  • TTP
 
Absolem
Accor Hotels
Acerta
Actiris
Adecco
AE
AG Health
AGENTSCHAP BINNENLANDS BESTUUR
Agentschap Integratie & Inburgering (AGII)
Agidens
AGO
Ahold Delhaize
Alken Maes
Arcade
ARISTON
Atlas Copco
AZ Sint-Lucas
AZ VESALIUS
BASF
BASIC FIT
Bergerat Monnoyeur
Bluecrux
bpost
C&A
Canon
Care-ion
Carrefour
Cerba
CHEP BENELUX
Chevron
Cigna
Cinionic
Club
CLINIQUE VETERINAIRE CHAMP DU ROI
CM
COLRUYT
Computacenter
Confederatie Bouw
Craftworkz
Crowne Plaza Brussels
DB Schenker
De Lijn
De Opleidingscoach
DELA
Delhaize
DELOITTE
DEME
Departement Cultuur, Jeugd & Media
Domestic Services
DPG Media
Elia
ELI LILLY
Engie
Engie Laborelec
Equans
EUROCLEAR
Eurocontrol
EXKI
FLORE
FLUXYS
FOD BINNENLANDSE ZAKEN
FOD ECONOMIE, KMO, MIDDENSTAND EN ENERGIE
GAMMA
gas.be
GB FOODS BELGIUM
GEM ONE
Giorgio Armani
Global PSA
GO4JOBS
Goodman
GS1
Hasselt
Henkel
Home Sweet Home
Icometrix
IDEWE
IKEA
ILIAS SOLUTIONS
IM ASSOCIATES
Indaver
INFRAX
INNOVIRIS BRUSSELS
Intracto
IOK
IVBO
JANSSEN PHARMACEUTICA
KAREL DE GROTE HOGESCHOOL
KDG
Keyrus
Koninklijke Maatschappij Voor Dierkunde Van Antwerpen
KPMG
Kruidvat
KU Leuven
Lantis
Luminus
MACOBO-STABO
Maintenance Partners
Mediahuis
MediaMarkt
Mensura
Microsoft
MKL
My Family
Nationale Loterij
NESPRESSO
Nike
Niko
NIRAS
NMBS
November Five
NRC
NU SKIN
OCMW GENT
Oeco Group
Orange Cyberdefense
Ormit
OVAM
Parkwind
Pauwels Consulting
PFIZER
POLITIE
Portilog
Provincie Antwerpen
Provincie Limburg
Provincie Vlaams-Brabant
Provincie West-Vlaanderen
Proximus
QUALIPHAR
RANDSTAD
REYNAERS ALUMINIUM
RODE KRUIS – VLAANDEREN
RSZ-ONSS-LSS
Play Media
SCK-CEN
SECUREX
SICK
Sirris
Stad Genk
Stad Gent
STAD MECHELEN
Streamz
SWECO
SWITCH
Telenet
THREON
TOBANIA
TORFS
Tosoh
Touring Verzekeringen
TOYOTA BOSHOKU
TOYOTA MOTOR EUROPE
TRAFUCO
Trifinance
Trigion
Trilations
TUI België
UA
UCLL
UGENT
Universiteit Maastricht
UZ GENT
Van In
VDAB
Vlaamse Landmaatschappij
Vlaamse Overheid
VLAAMSE OVERHEID – DEPARTEMENT FINANCIËN
Vlaams Parlement
Vlaanderen – Mobiliteit & Openbare werken
Vlabel
Vlerick Business School
VOKA
WATER-LINK
WE Belgium
Whitemilk
WIT-GELE KRUIS
Wolters Kluwer
XERIUS
Xerox
Zorgbedrijf Antwerpen
 

Onze klanten zeggen …

  • De Universiteit Maastricht heeft recent een leerzaam leiderschapstraject doorlopen met The Tipping Point. We waardeerden hun pragmatische en realistische aanpak, die goed te implementeren is in de praktijk. Onze deelnemers vonden de combinatie van theorie, uitwisseling van ervaringen en herhaling via Learning Boosters nuttig. Met The Tipping Point hebben we relevante en blijvende vaardigheden ontwikkeld. Een bundeling van de feedback van de deelnemers:
    • Heel realistisch, praktisch en toepasbaar
    • Iedereen kan zijn eigen prioriteiten leggen in dit traject
    • Topics heel relevant en herkenbaar
    • Werken met simulatie-acteurs was heel leerzaam, mag nog meer zelfs
    • Veel interactie, door vaak te werken in groepjes
    • Veel psychologische veiligheid ervaren
    • Beste leiderschapstraining die ik reeds gevolgd heb
    Bas AartsLeer- en ontwikkeladviseur Leadership Academy
  • Graag wil ik jou en al jouw fantastische lesgevers en acteurs bedanken voor de zeer interessante en leerrijke trainingen. Het was niet altijd evident om over EQ te spreken in een wereld waar IQ nog steeds hoogtij viert. De lessen waren een eyeopener voor vele deelnemers en zullen een change proces inzetten. We waarderen jullie professionaliteit, flexibiliteit en de warme aandacht voor de deelnemers. De gedrevenheid en de passie voor jullie vak van elkeen in het team is ons bijgebleven. We kijken er naar uit om ook in de toekomst nog met jullie te kunnen samenwerken voor diverse projecten.
    Inge MausBelfius Talent Development, Leadership & Change
  • Wij zijn met The Tipping Point beginnen werken tijdens de eerste lockdown in maart 2020. Wat daar uit kwam was meteen: WAUW... TTP was 1000% klaar voor digitale training. In 2 jaar tijd hebben we iets meer dan 20 sessies met hen gedaan en onze medewerkers zijn nog steeds unaniem:
    • de kwaliteit van de inhoud
    • de sessies: interactief, spannend, kort formaat, to the point,...
    • de vaardigheden en passie van de verschillende trainers
    • En niet te vergeten: onze samenwerking met An, die veel energie steekt in sessies op maat van de behoeften en doelstellingen van Securex.
    • Wij kijken nu al uit naar de volgende projecten samen, want The Tipping Point is niet alleen een topleverancier, maar ook een echte partner!
    Christine NauwelaersTalent Specialist, Securex
  • Alleen de beste opleidingen helpen onze medewerkers echt vooruit. Daarom werkt ons team van De Academie zo graag samen met The Tipping Point. 
    Zij leggen de lat telkens opnieuw hoog. Wetenschappelijk onderbouwd, sterk inhoudelijk, goed gestructureerd. Én met de focus op de praktijk, zodat de kennis meteen kan worden toegepast.
    De trainingen worden altijd verzorgd door sympathieke en enthousiaste knappe koppen. Zodat onze cursisten altijd meteen mee zijn. Het is ook fijn dat de samenwerking zo flexibel verloopt. 
    We hebben de opleidingen al meermaals geëvalueerd en aangepast. De coronaperiode bewees nogmaals hoe uitzonderlijk hun aanpassingsvermogen is. Het finale feedbacktraject dat we nu hebben, volledig online trouwens, is er één waar we echt heel trots op zijn.
    Ook onze cursisten zijn heel enthousiast. We ontvangen alleen maar positieve reacties! Over de goede opbouw, de focus op interactie, de bruikbaarheid in hun dagdagelijkse job. 
    Ze houden ook van het vlotte tempo, de heldere uitleg en het immer sympathieke vleugje humor dat elke opleiding nóg aangenamer maakt.
    Inge, Nathalie, Lene van het Academie-teamMediahuis België
  • Bij AG werken we sinds begin 2020 samen met The Tipping Point. Waarom? Om onze medewerkers kwalitatief sterke sessies aan te bieden waar ze effectief geïnspireerd buiten lopen en weten wat ze nu anders kunnen doen in hun privé –of werkleven. De mensen achter The Tipping Point denken actief met ons mee en geven suggesties waar nodig. Hun omschakeling van klassikaal naar virtuele learning journeys heeft voor onze medewerkers het verschil gemaakt in tijden van Corona. Ze zijn gewoon goed in wat ze doen zo blijkt ook uit de vele reacties die we krijgen van onze medewerkers zoals: “The Tipping Point doet het altijd goed!” of “Iedereen zou deze sessie moeten volgen!”. Elke sessie is wetenschappelijk gestaafd, hun trainers zijn inhoudelijk en pedagogisch top en de opvolging is een enorme meerwaarde.
    Liesa MolenaersLearning advisor bij AG Insurance
  • The Tipping Point is voor ons een ‘preferred’ partner in Learning & Development omdat zij een zeer integrale aanpak voorzien met een duidelijke unieke ‘value proposition’, zijnde het breinleren. De grondige aanpak en begeleiding in het bepalen van leerdoelstellingen, steeds op maat oplossingen met  focus op transfer, alles gebaseerd op hoe ons brein leert, gegeven door uitstekende trainers.

    Kortom een zeer innovatieve aanpak die heel erg gesmaakt wordt bij onze medewerkers en managers. Daarnaast hebben zij de juiste mix van competenties in huis om in hun oplossingen verder te gaan dan de klassieke ‘classroom’ training. Hun kennis en ervaring in het digitale leren heeft ervoor gezorgd dat digitaal leren 2.0 zijn ingang gevonden heeft binnen Telenet.

    TINNE DE BACKERLearning & Talent development manager, TELENET
  • The Tipping Point heeft een andere kijk op leren en gaat net dat stapje verder om een sterke, kwalitatieve opleiding neer te zetten - met veel aandacht voor een zo optimaal mogelijke transfer naar de praktijk. We hebben hen leren als een innovatieve partner die actief meedenkt en een verfrissende aanpak biedt. Een geslaagde formule, zoals vooral ook uit de reacties van onze medewerkers blijkt: 'De opleiding werd zeer duidelijk en leuk aangebracht en zullen we goed in de praktijk kunnen gebruiken' 'De trainers waren uitstekend' 'Hopelijk krijgt elke medewerker deze opleiding!' 'Sterk onderbouwde opleiding door sterke ervaring van de trainers' 

    Wij kijken alvast uit naar de verdere samenwerking!

    JANA HINDRYCKX Learning specialist retail, DELHAIZE
  • We hebben The Tipping Point leren kenen op de Proeverijen in 2017 en waren onmiddellijk enthousiast! De wetenschappelijke aanpak en de link met het brein heeft ons getriggerd om contact op te nemen en met hen aan tafel te gaan zitten. Ondertussen zijn we bijna een jaar verder en kunnen we spreken over een succesvolle samenwerking. We hebben samen vormgegeven aan een traject ikv stress en veerkracht. De reacties van de deelnemers zijn lovend, niet alleen over de content, maar ook over de trainers. Professioneel, experten in hun vak en vooral gepassioneerd door datgene wat ze doen. Blij dat we met hen in zee zijn gegaan!
    KIMBERLY DE LAETLearning & Development, L&D Coördinator ELIA
  • The Tipping Point is not just another 3rd party provider, they are a real L&D partner offering a unique combination of extensive brain based know-how with a refreshing and dynamic style. Working with The Tipping Point is all about trust, co-creation and going the extra mile to deliver top quality.

    ANNELEEN ARNOLDLearning & Development Manager, Deloitte Belgium
  • The Tipping Point succeeded in translation the topic of ‘Resilience’ into an inspiring learning-journey. The brain based learning approach is a perfect match for our company and the cooperation with the Tipping Point-team is always professional, flexible and highly energizing!
    Elke DeprostTalent&Training Coordinator DEME nv
  • De virtual journey 'giving & receiving feedback' was een succes in onze Pauwels Academy. Niet alleen pakt The Tipping Point het lesmateriaal, de slides en het proces zeer professioneel aan. Ook de webinar zelf werd met topsprekers én heel veel enthousiasme begeleid. Wij zijn alleszins benieuwd naar meer!
    Céline Van PuymbrouckPauwels Consulting
  • Om de omwenteling, want dat is het voor ons, van een eerder starre feedback- en waarderingscyclus naar een meer open feedback-en motivatieklimaat gingen we op zoek naar een opleidingspartner om dit mee te begeleiden en ondersteunen. Binnen dit klimaat zetten we sterk in op de weerbaarheid van onze medewerkers, op zinvolle gesprekken wanneer het relevant is en op motivatie en hoe je die zelf een 'boost' kan geven. Een nieuw en nog onscherp thema concreter maken, op maat van onze noden en met focus op impact, dat was we nodig hadden en laat dat nu net ook de sterkte zijn van The Tipping Point.

    Samen werkten we een aanbod uit voor zowel medewerkers als voor leidinggevenden, met een focus op het creëren van impact, door middel van onder andere concrete tools en handvatten. Zowel Sarah, de Learning Architect, als de trainer Kristin waren waardevolle en kritische sparring partners in dit proces. Een piloot meer of minder? We deden wat nodig was om tot de leerinstrumenten te komen die nu nodig zijn voor onze organisatie.

    Ellen SchrunsSenior Expert Leren & Ontwikkelen, Argenta Bank en Verzekeringen
  • In de transformatie naar een cultuur van continue feedback, schakelden we The Tipping Point in als trainingspartner. Ik ben sterk onder de indruk van de snelheid waarmee zij een op-maat-leertraject wisten op te bouwen. Hun sterke expertise in het domein van feedback werd al snel duidelijk. Covid-19 bracht een extra challenge met zich mee die door hen werd omarmd als een opportuniteit om de digitale tour op te gaan. The Tipping Point is een niet gewoon een leverancier van trainingen. Je kan met hen een hecht partnership bouwen dat gestoeld is op een open, to-the-point communicatie enerzijds, waarin feedback ter harte wordt genomen en in actie omgezet. En anderzijds op een enorme portie flexibiliteit om te beantwoorden aan de veranderende noden en wensen.

    Annelore De PotterTalent Officer & Verschilmaker, TELENET
  • Tipping Point is een partner in de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers. Ze zijn de perfecte match met onze organisatie en stralen dezelfde waarden en passie uit als onze medewerkers. We hebben nog veel plannen met hen in ons toekomstig ontwikkelingsbeleid.

    CARL PRAETHR directeur, SWITCH
  • Het is keer op keer fantastisch om met het team van The Tipping Point te mogen samenwerken.

    De workshops komen tot stand na een grondige bespreking van achtergrond, bedrijfscultuur en gewenst resultaat. En bijsturing vormt op geen enkel moment een probleem. De resultaten liegen er niet om; de workshops werden zo gesmaakt dat we wel genoodzaakt waren een vervolgtraject op poten te zetten.

    Daarenboven hebben ze niet alleen de juiste ingesteldheid en kennis maar beschikken ze ook over de nodige connecties om hun workshops in beide landstalen aan te bieden. Een absolute noodzaak in onze organisatie.

    Ik kijk alvast uit naar de verdere samenwerking.

    KATRIEN VAN DOORENL&D Manager, ADECCO
  • To the point, iets anders dan anders, gepassioneerd gebracht en grondig onderbouwd. Dat is wat voor mij The Tipping Point typeert.

    De rode draad van het breinleren doorheen de workshops, opleidingen en demo's is verfrissend en tegelijkertijd krachtig. Je wordt uitgedaagd om verder te kijken dan de traditionele theorieën, opleidingen en het bestaande HR-gebeuren.

    De mensen van The Tipping Point weten waarover ze spreken... en zorgen ervoor dat jij dat ook weet, na een sessie (workshop, opleiding, demo...) bij The Tipping Point.

    Pragmatism meets theory meets passion.

    ANNELEEN DE BOECKDiensthoofd HR, DE VOORZORG
  • The Tipping Point heeft de zeven principes van het Breinleren gebracht voor een enthousiaste groep lesgevers van de Christelijke Mutualiteit.

    De valkuil van een workshop met didactische insteek is dat enkel publieke geheimen worden verkondigd, waardoor bij de deelnemers snel het gevoel ontstaat dat eigenlijk niets nieuws onder de zon is. The Tipping Point heeft deze valkuil perfect ingeschat en vermeden door actief in te spelen op de ervaring van de lesgevers, en zo bij alle deelnemers een aha-erlebnis op te wekken. Een andere, sterke eigenschap van de workshop is dat alle principes van het Breinleren meteen werden toegepast, wat de herkenbaarheid en de geloofwaardigheid van de boodschap heel goed heeft ondersteund. The Tipping Point heeft de lesgevers uit de Christelijke Mutualiteit niet alleen geïnspireerd, maar ook gemotiveerd om in te zetten op meer effectiviteit van de interne leertrajecten.

    PATRICK PAUWELSCoördinator CM-campus
  • Dankzij The Tipping Point hebben onze leidinggevenden een beter inzicht gekregen in de dagelijkse sturing van hun medewerkers.  De opleidingen van The Tipping Point zijn zeer praktijkgericht en op maat gemaakt. Wij zien hen dan ook als een zeer waardevolle partner in onze verdere groei.

    NATALIE VANDERSCHAEGHEBestuurder, MACOBO
  • Tijdens onze jaarlijkse Trainers' Day bij de Randstad Group hebben wij het geluk gehad om samen te werken met The Tipping Point.  Een groep enthousiaste interne trainers werden meegenomen in hun verhaal van de zeven principes van Breinleren. Het geheel werd boeiend gebracht waarbij hun tips en tools herkenbaar en duidelijk werden neergezet. Door hun inspirerende en heldere manier van presenteren werd het vrij vlug duidelijk dat er bij onze trainers een grote dosis motivatie werd aangeboord om zich te buigen over het nog verder verhogen van de transfer op werkterrein.

    Het is duidelijk dat dit zeker niet de laatste samenwerking met The Tipping Point zal zijn. Zeker een aanrader!

    ANNELIES VANDEN HOUTELearning advisor - RANDSTAD
  • Ons team werd na een eerste samenwerking met The Tipping Point enorm positief verrast tijdens de opleiding “Communicatie met impact”. De positieve feedback van ons team over de gevolgde opleiding was te danken aan de kwaliteit in aanpak van de lesgevers. Deze slaagden er namelijk in de drempelvrees tot interactie bij de deelnemers weg te nemen door te zorgen voor een uiterst ongedwongen sfeer.  

     Er werd ook echt  “maatwerk” geleverd. De inhoud van de cursus werd dus goed afgestemd op de ervaringen van de cursisten op de werkvloer, dewelke zij in alle vertrouwen vrijblijvend konden delen met de lesgevers. Dat gevoel van een veilige cocon waarin veel kan en mag gedeeld worden, vormde uiteindelijk een platform voor ons team om tot zelfinzicht te kunnen komen in de eigen aanpak en te leren hoe het eventueel optimaler zou kunnen.

     De lesgevers toonden over een uiterst “acupuncturistische” aanpak te beschikken waarbij zij de cursisten op boeiende wijze op aanwezige aandachtspunten/pijnpunten wisten te wijzen, zodat deze verbetermogelijkheden zagen in de eigen manier van werken. Het mooie aan deze groepsles is dat elke cursist het woord kon nemen en dat iedereen individueel de eigen verbeterpunten kon leren ontdekken met daaraan gekoppelde tips/tricks van de lesgevers uit.

     Het is niet evident om kwaliteitsvolle opleidingen te vinden die even boeiend/leerrijk gegeven worden zoals dat in eerste instantie vaak verkondigd wordt door opleidingsinstellingen op websites. Wij kunnen echter met grote tevredenheid bevestigen dat The Tipping Point de kwaliteit geleverd heeft waar zij garant voor staat. 

     We kijken alvast uit naar een volgende samenwerking met The Tipping Point en haar inspirerende lesgevers.

    PHONG HUYNHTeamleider, Stafdienst Cultuur Provincie Antwerpen

Geïnteresseerd in de (soft) skills for the future? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

INSCHRIJVEN