L&D Proeverijen | Stimulearning 2021
The Tipping Point – Tom & Katelijn Nijsmans – Our social brain: why we are wired to connect
Het ontvangen van feedback is van nature een stressvolle ervaring en dat heeft te maken met hoe ons brein gebouwd is.
Evolutionair gezien zijn wij mensen “sociale dieren”. Maar hoe zit dit juist in elkaar? En wat betekent dit ‘sociale brein’ voor het samenwerken in organisaties?
- Waarom we (niet) gemaakt zijn om samen te werken?
- Waarom status zo’n invloed heeft op het geven en ontvangen van feedback?
- Wat zijn de drijfveren van mensen op een werkplek?
The Tipping Point – Tom & Katelijn Nijsmans – De paradox van wendbaarheid en weerbaarheid: de rol van L&D
Wendbaarheid, weerbaarheid en veerkracht. Drie begrippen waarmee we naar het hoofd worden gesmeten en die zelfs een paradox in zich dragen. Wat betekenen deze begrippen precies? En over welke paradox spreken we hier? En als dat al zo complex is, wat is dan de rol van L&D om organisaties wendbaar en weerbaar te maken?
- In hoeverre hebben leerinitiatieven rond veerkracht nut?
- Hoe maak je een onderscheid tussen weerbaarheid en wendbaarheid?
- Op welke “niveaus” is het voor jouw organisatie nuttig om acties te ondernemen?
0 Reacties