Passions meets science meets pragmatism

 

The Tipping Point is ontstaan uit de gemeenschappelijke passies van 2 ex-collega’s en tevens broer en zus. Leren, ontwikkelen en veranderen zit als het ware in het bloed van Katelijn en Tom Nijsmans. Na 15 jaar in de wereld van Learning & Development hebben ze een methodologie ontwikkeld die stoelt op Brain Based Learning. Samen met een ploeg doorwinterde professionals hebben ze een specifiek aanbod ontwikkeld: naast hun aanbod van kant-en-klare modules helpt The Tipping Point organisaties in hun zoektocht naar de juiste mix (digitaal en/of classroom) van ingrediënten voor leer- en verandertrajecten met impact.

Our team

Naast bovenstaande mensen hebben wij een jarenlange samenwerking met een aantal L&D professionals: doorwinterde trainers, professionele acteurs, e-learning developers & graphical designers.

6 Redenen om met ons in zee te gaan:

1

Passie voor leren & ontwikkelen


Elke van onze medewerkers is gebeten door het vak. Leren, ontwikkelen en veranderen. We staan ermee op en gaan ermee slapen…
2

Focus op impact


Return On Investment dragen we hoog in het vaandel: concrete leerdoelstellingen = concrete verwachtingen.
3

Methodologie van breinleren


De kennis van hoe het brein leert, is een echte goudmijn voor professionals die actief zijn op gebied van leren en veranderen. Dat willen we graag delen…

4

Combinatie digitaal en classroom

We begeleiden leer- en verandertrajecten zowel in classroom als via digitale platformen (of de combinatie).


5

Visueel attractief

Het oog mag ook wat: visuele prikkels blijven een belangrijke bron van effectief leren. Hier besteden we graag aandacht aan.


6

Emotie via films & acteurs

Emoties zorgen ervoor dat leren wordt onthouden. Vandaar de inzet van specifiek filmmateriaal en professionele acteurs…


 

Een greep uit onze klanten

Accor
Acerta
Adecco
AG Insurance
Arysta LifeScience
AZ Sint-Jan
Ahold
Argenta
BASIC-FIT
BASF
Bluecrux
bpost
C&A
Carrefour
Delhaize
Deloitte
EuroControl
Facilicom
Floré
Fluxys
gas.be
Global PSA
Go4Jobs
Henkel
IDEWE
Janssen Pharmaceutica
KBC
Kruidvat
Lloyds Pharma
Mensura
Microsoft
Nike
ONDRAF NIRAS
Pauwels Consulting
Pfizer
Politie
Proximus
Reynaers Aluminium
SCK - CEN
Telenet
Threon
TUI
Unique
Van Breda
Van In
Xerius
Water-Link

Geïnteresseerd in breinleren? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

INSCHRIJVEN

Onze klanten zeggen...

  • In de transformatie naar een cultuur van continue feedback, schakelden we The Tipping Point in als trainingspartner. Ik ben sterk onder de indruk van de snelheid waarmee zij een op-maat-leertraject wisten op te bouwen. Hun sterke expertise in het domein van feedback werd al snel duidelijk. Covid-19 bracht een extra challenge met zich mee die door hen werd omarmd als een opportuniteit om de digitale tour op te gaan. The Tipping Point is een niet gewoon een leverancier van trainingen. Je kan met hen een hecht partnership bouwen dat gestoeld is op een open, to-the-point communicatie enerzijds, waarin feedback ter harte wordt genomen en in actie omgezet. En anderzijds op een enorme portie flexibiliteit om te beantwoorden aan de veranderende noden en wensen.

    Annelore De PotterTalent Officer & Verschilmaker, TELENET
  • Bij AG werken we sinds begin 2020 samen met The Tipping Point. Waarom? Om onze medewerkers kwalitatief sterke sessies aan te bieden waar ze effectief geïnspireerd buiten lopen en weten wat ze nu anders kunnen doen in hun privé –of werkleven. De mensen achter The Tipping Point denken actief met ons mee en geven suggesties waar nodig. Hun omschakeling van klassikaal naar virtuele learning journeys heeft voor onze medewerkers het verschil gemaakt in tijden van Corona. Ze zijn gewoon goed in wat ze doen zo blijkt ook uit de vele reacties die we krijgen van onze medewerkers zoals: “The Tipping Point doet het altijd goed!” of “Iedereen zou deze sessie moeten volgen!”. Elke sessie is wetenschappelijk gestaafd, hun trainers zijn inhoudelijk en pedagogisch top en de opvolging is een enorme meerwaarde.
    Liesa MolenaersLearning advisor bij AG Insurance
  • De virtual journey 'giving & receiving feedback' was een succes in onze Pauwels Academy. Niet alleen pakt The Tipping Point het lesmateriaal, de slides en het proces zeer professioneel aan. Ook de webinar zelf werd met topsprekers én heel veel enthousiasme begeleid. Wij zijn alleszins benieuwd naar meer!
    Céline Van PuymbrouckPauwels Consulting
  • De trainingen van The Tipping Point worden door onze medewerkers omschreven als volgt: 

    "Een opleiding die ik meteen kan toepassen in mijn functie." 

    "Een van de meest bekwame en enthousiaste trainers die ik al gezien heb." 

    "De ideale mix tussen theorie en praktijk."

    "Enorm leerzaam."

    "Je krijgt veel inzicht in jezelf." 

    Bovendien is het ook heel aangenaam om als Learning & Development departement met The Tipping Point samen te werken. Om een goed zicht te krijgen op de noden van de organisatie stellen ze gerichte vragen, bovendien denken ze ook actief mee met de organisatie en geven ze gepast advies. De trainingen sluiten op deze manier niet enkel aan bij de noden, maar ook bij de cultuur van Argenta.  

    We zien hen dan ook als een zeer bekwame en waardevolle partner in de ondersteuning van de Gezonde Groei van onze talenten en onze organisatie.

    DAVINA DE BLOCKCoach Organisatie & Talent, Argenta Bank- en Verzekeringsgroep nv
  • The Tipping Point is voor ons een ‘preferred’ partner in Learning & Development omdat zij een zeer integrale aanpak voorzien met een duidelijke unieke ‘value proposition’, zijnde het breinleren. De grondige aanpak en begeleiding in het bepalen van leerdoelstellingen, steeds op maat oplossingen met  focus op transfer, alles gebaseerd op hoe ons brein leert, gegeven door uitstekende trainers.

    Kortom een zeer innovatieve aanpak die heel erg gesmaakt wordt bij onze medewerkers en managers. Daarnaast hebben zij de juiste mix van competenties in huis om in hun oplossingen verder te gaan dan de klassieke ‘classroom’ training. Hun kennis en ervaring in het digitale leren heeft ervoor gezorgd dat digitaal leren 2.0 zijn ingang gevonden heeft binnen Telenet.

    TINNE DE BACKERLearning & Talent development manager, TELENET
  • The Tipping Point heeft een andere kijk op leren en gaat net dat stapje verder om een sterke, kwalitatieve opleiding neer te zetten - met veel aandacht voor een zo optimaal mogelijke transfer naar de praktijk. We hebben hen leren als een innovatieve partner die actief meedenkt en een verfrissende aanpak biedt. Een geslaagde formule, zoals vooral ook uit de reacties van onze medewerkers blijkt: 'De opleiding werd zeer duidelijk en leuk aangebracht en zullen we goed in de praktijk kunnen gebruiken' 'De trainers waren uitstekend' 'Hopelijk krijgt elke medewerker deze opleiding!' 'Sterk onderbouwde opleiding door sterke ervaring van de trainers' 

    Wij kijken alvast uit naar de verdere samenwerking!

    JANA HINDRYCKX Learning specialist retail, DELHAIZE

Demo’s & workshops

Geen evenementen gevonden!