Passions meets science meets pragmatism

 

The Tipping Point is ontstaan uit de gemeenschappelijke passies van 2 ex-collega’s en tevens broer en zus. Leren, ontwikkelen en veranderen zit als het ware in het bloed van Katelijn en Tom Nijsmans. Na 15 jaar in de wereld van Learning & Development hebben ze een methodologie ontwikkeld die stoelt op Brain Based Learning. Samen met een ploeg doorwinterde professionals hebben ze een specifiek aanbod ontwikkeld: naast hun aanbod van kant-en-klare modules helpt The Tipping Point organisaties in hun zoektocht naar de juiste mix (digitaal en/of classroom) van ingrediënten voor leer- en verandertrajecten met impact.

Our team

Naast bovenstaande mensen hebben wij een jarenlange samenwerking met een aantal L&D professionals: doorwinterde trainers, professionele acteurs, e-learning developers & graphical designers.

6 Redenen om met ons in zee te gaan:

1

Passie voor leren & ontwikkelen


Elke van onze medewerkers is gebeten door het vak. Leren, ontwikkelen en veranderen. We staan ermee op en gaan ermee slapen…
2

Focus op impact


Return On Investment dragen we hoog in het vaandel: concrete leerdoelstellingen = concrete verwachtingen.
3

Methodologie van breinleren


De kennis van hoe het brein leert, is een echte goudmijn voor professionals die actief zijn op gebied van leren en veranderen. Dat willen we graag delen…

4

Combinatie digitaal en classroom

We begeleiden leer- en verandertrajecten zowel in classroom als via digitale platformen (of de combinatie).


5

Visueel attractief

Het oog mag ook wat: visuele prikkels blijven een belangrijke bron van effectief leren. Hier besteden we graag aandacht aan.


6

Emotie via films & acteurs

Emoties zorgen ervoor dat leren wordt onthouden. Vandaar de inzet van specifiek filmmateriaal en professionele acteurs…


 

Een greep uit onze klanten

  • All
  • Klanten
  • VLJ
  • Public & Non profit
  • Services & Media
  • Retail, FMCG, Fashion
  • IT, Telecom & Consultancy
  • Commodity
  • Healthcare & Pharma
  • Industry, Construction & Engineering
  • Leisure, tourisme, horeca
  • Transport & Logistics
  • TTP
  • Immo
 
Absolem
Accor Hotels
Acerta
Actiris
Adecco
AE
AGENTSCHAP BINNENLANDS BESTUUR
AGO
Ahold Delhaize
Alken Maes
Arcade
Atlas Copco
AZ Sint-Lucas
BASF
BASIC FIT
Bergerat Monnoyeur
bpost
Bluecrux
C&A
Canon
Care-ion
Carrefour
Chevron
Cigna
Cinionic
Club
CM
COLRUYT
Computacenter
Confederatie Bouw
Crowne Plaza Brussels
DB Schenker
Delhaize
DELA
DELOITTE
DEME
Departement Cultuur, Jeugd & Media
Domestic Services
DPG Media
De Lijn
Elia
Equans
ELI LILLY
Engie
Eurocontrol
FLORE
FLUXYS
FOD ECONOMIE, KMO, MIDDENSTAND EN ENERGIE
GAMMA
gas.be
GB FOODS BELGIUM
Giorgio Armani
Global PSA
GO4JOBS
Goodman
GS1
Henkel
Home Sweet Home
Icometrix
IDEWE
IKEA
Indaver
Intracto
IOK
IVBO
JANSSEN PHARMACEUTICA
KAREL DE GROTE HOGESCHOOL
KDG
Keyrus
Koninklijke Maatschappij Voor Dierkunde Van Antwerpen
KPMG
Kruidvat
KU Leuven
Lantis
Luminus
MACOBO-STABO
Maintenance Partners
Mediahuis
Mensura
Microsoft
My Family
Nationale Loterij
Nike
NIRAS
NRC
NMBS
NU SKIN
OCMW GENT
Oeco Group
Orange Cyberdefense
Ormit
OVAM
Pauwels Consulting
Parkwind
PFIZER
Provincie Antwerpen
Provincie Limburg
Provincie Vlaams-Brabant
Provincie West-Vlaanderen
Proximus
QUALIPHAR
RANDSTAD
REYNAERS ALUMINIUM
RODE KRUIS – VLAANDEREN
RSZ-ONSS-LSS
SCK-CEN
SECUREX
SICK
Sirris
Stad Gent
Hasselt
SBS
SWECO
SWITCH
Telenet
THREON
TOBANIA
TORFS
Tosoh
Touring Verzekeringen
TOYOTA BOSHOKU
Trigion
Trilations
TUI België
UA
UCLL
UGENT
Van In
VDAB
Vlaamse Overheid
VLAAMSE OVERHEID – DEPARTEMENT FINANCIËN
POLITIE
Universiteit Maastricht
Vlaanderen – Mobiliteit & Openbare werken
Vlerick Business School
VOKA
WATER-LINK
WE Belgium
WIT-GELE KRUIS
Whitemilk
Wolters Kluwer
XERIUS
Zorgbedrijf Antwerpen
 

Geïnteresseerd in de (soft) skills for the future? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

INSCHRIJVEN

Onze klanten zeggen...

  • Alleen de beste opleidingen helpen onze medewerkers echt vooruit. Daarom werkt ons team van De Academie zo graag samen met The Tipping Point. 
    Zij leggen de lat telkens opnieuw hoog. Wetenschappelijk onderbouwd, sterk inhoudelijk, goed gestructureerd. Én met de focus op de praktijk, zodat de kennis meteen kan worden toegepast.
    De trainingen worden altijd verzorgd door sympathieke en enthousiaste knappe koppen. Zodat onze cursisten altijd meteen mee zijn. Het is ook fijn dat de samenwerking zo flexibel verloopt. 
    We hebben de opleidingen al meermaals geëvalueerd en aangepast. De coronaperiode bewees nogmaals hoe uitzonderlijk hun aanpassingsvermogen is. Het finale feedbacktraject dat we nu hebben, volledig online trouwens, is er één waar we echt heel trots op zijn.
    Ook onze cursisten zijn heel enthousiast. We ontvangen alleen maar positieve reacties! Over de goede opbouw, de focus op interactie, de bruikbaarheid in hun dagdagelijkse job. 
    Ze houden ook van het vlotte tempo, de heldere uitleg en het immer sympathieke vleugje humor dat elke opleiding nóg aangenamer maakt.
    Inge, Nathalie, Lene van het Academie-teamMediahuis België
  • The Tipping Point succeeded in translation the topic of ‘Resilience’ into an inspiring learning-journey. The brain based learning approach is a perfect match for our company and the cooperation with the Tipping Point-team is always professional, flexible and highly energizing!
    Elke DeprostTalent&Training Coordinator DEME nv
  • In de transformatie naar een cultuur van continue feedback, schakelden we The Tipping Point in als trainingspartner. Ik ben sterk onder de indruk van de snelheid waarmee zij een op-maat-leertraject wisten op te bouwen. Hun sterke expertise in het domein van feedback werd al snel duidelijk. Covid-19 bracht een extra challenge met zich mee die door hen werd omarmd als een opportuniteit om de digitale tour op te gaan. The Tipping Point is een niet gewoon een leverancier van trainingen. Je kan met hen een hecht partnership bouwen dat gestoeld is op een open, to-the-point communicatie enerzijds, waarin feedback ter harte wordt genomen en in actie omgezet. En anderzijds op een enorme portie flexibiliteit om te beantwoorden aan de veranderende noden en wensen.

    Annelore De PotterTalent Officer & Verschilmaker, TELENET
  • Bij AG werken we sinds begin 2020 samen met The Tipping Point. Waarom? Om onze medewerkers kwalitatief sterke sessies aan te bieden waar ze effectief geïnspireerd buiten lopen en weten wat ze nu anders kunnen doen in hun privé –of werkleven. De mensen achter The Tipping Point denken actief met ons mee en geven suggesties waar nodig. Hun omschakeling van klassikaal naar virtuele learning journeys heeft voor onze medewerkers het verschil gemaakt in tijden van Corona. Ze zijn gewoon goed in wat ze doen zo blijkt ook uit de vele reacties die we krijgen van onze medewerkers zoals: “The Tipping Point doet het altijd goed!” of “Iedereen zou deze sessie moeten volgen!”. Elke sessie is wetenschappelijk gestaafd, hun trainers zijn inhoudelijk en pedagogisch top en de opvolging is een enorme meerwaarde.
    Liesa MolenaersLearning advisor bij AG Insurance
  • De virtual journey 'giving & receiving feedback' was een succes in onze Pauwels Academy. Niet alleen pakt The Tipping Point het lesmateriaal, de slides en het proces zeer professioneel aan. Ook de webinar zelf werd met topsprekers én heel veel enthousiasme begeleid. Wij zijn alleszins benieuwd naar meer!
    Céline Van PuymbrouckPauwels Consulting
  • De trainingen van The Tipping Point worden door onze medewerkers omschreven als volgt: 

    "Een opleiding die ik meteen kan toepassen in mijn functie." 

    "Een van de meest bekwame en enthousiaste trainers die ik al gezien heb." 

    "De ideale mix tussen theorie en praktijk."

    "Enorm leerzaam."

    "Je krijgt veel inzicht in jezelf." 

    Bovendien is het ook heel aangenaam om als Learning & Development departement met The Tipping Point samen te werken. Om een goed zicht te krijgen op de noden van de organisatie stellen ze gerichte vragen, bovendien denken ze ook actief mee met de organisatie en geven ze gepast advies. De trainingen sluiten op deze manier niet enkel aan bij de noden, maar ook bij de cultuur van Argenta.  

    We zien hen dan ook als een zeer bekwame en waardevolle partner in de ondersteuning van de Gezonde Groei van onze talenten en onze organisatie.

    DAVINA DE BLOCKCoach Organisatie & Talent, Argenta Bank- en Verzekeringsgroep nv
Geen evenementen gevonden!
Meer events